Friday, April 27, 2007

KISAH BENAR

Aku nak kongsi satu cerita dengan korang. Cerita nie cerita benar, bukannya aku saje2 reka. Cerita nie berlaku di sekolah aku. Adaler sorang kawan aku nie, dia sekelas dengan aku tapi kitaorang tak rapat sangat. Dia ni sebenarnya perangai tak berapa elok. Dalam sekolah pakai tudung, tapi luar sekolah tudung hilang tah kemana. Asalnya aku tak percaya bila kengkawan aku cerita pasal minah nie sampailah aku terserempak dengan dia kat KB Mall, aku terkejut giler tengok penampilan dia. Tak pakai tudung, baju singkat sendat plak tue, jeans ketat, Masya-Allah. Aku dah lama niat nak tegor dia tapi yelah kitaorang bukannya rapat sangat walaupun sekelas. Dia memang sosial gile dengan jantan, semua jantan dia layan. Kadang2 aku tengok dia macam takde batas nak bergaul dengan jantan.
Mase form 2, dia mula ade sorang pakwe. Pakwe die form 4, orang panggil die Potter. Kawan aku nie memang suka habis dekat si Potter nie, tak kiralah orang kutuk Potter macam manapun dia tetap back up Potter, sayang ler konon. Satu sekolah tahu pasal hubungan diaorang tapi kitaorang tak tahu yang diaorang buat perkara yang terkutuk. Sekarang nie die ngan pakwe dia dah f3 and f5. Tahun nie dua-dua nak ambil periksa penting tapi sebab diaorang dah buat kesalahan terima jelah akibatnya. Diaorang berdua dah lama 'bersama', nasib baik belum sampai tahap yang lagi teruk baru pegang, cium je tapi tue pun merupakan satu dosa besar spt dosa berzina. Mujurlah ada budak f1 yang nampak perbuatan diaorang kalau tak entah sampai bile lah diaorang akan selalu bergelumang dengan dosa. Akhirnya , diaorang kena buang sekolah. Mak kawan aku nie memang sedih giler, mana taknya malu anak dah buat perkara terkutuk. Kalau tak salah aku sampai sekarang mak dia tak nak cakap dengan dia. Tak tahulah macam mana dia boleh hidup tanpa restu mak die.
Baiklah, ituler yang aku nak cerita. Jadi pengajarannya tak payahler nak bercinta. Menyusahkan diri je.

No comments: